المصممة الرحالة – A Traveling Designer

لسنوات عديدة إعتدت على الإنشغال بالتصاميم وغيرها عند سفري للعديد من الدول. نادرا ما أسافر بدون دفتر للكتابة، اللابتوب، أو كتاب  للقراءة. كان صعبا في بداية الأمر أن أحمل معي العديد من المواد ولكنني إعتدت على هذا الوضع وبدأت أحب أن أكون مشغولة لهذه الدرجة وأنجز ماستطعت إنجازه. لاأحب أن أترك العمل بدون إنجازه. في بعض الأحيان أضطر لأن أؤجل بعض الاشياء لوقت آخر ولكن عندنا يتوفر لدي الوقت الكافي أنجز العديد من الاشياء.

For years I got used to working while traveling. I rarely travel without a journal, laptop, or a book to read. It was hard at the beginning to carry a bag full of such materials but when I got used to it I loved being that busy. I hate leaving things completely undone or missing. Sometimes I can’t help it but I mean whenever I have the opportunity I get some tasks done I do.

ideas2.png

لهذا السبب أحب المرونة في مهنتي، بحيث أنني أستطيع العمل بأي وقت وبأي مكان. بعض الأحيان عند السفر و المكوث خارج غرفة الفندق لمدة يوم كامل ، عند الرجوع يتوجب علي أن أنشر محتوى مناسب لوسائل الاعلام مثل الانستعرام وغيره. ولكن واحد من الأشياد التي خففت من القيام بها هي التقاط الصور هذه الايام. لهذا السبب بدت أالتقط صور للأشياء الممتعة بإستخدام هاتف الأيفون أو الكاميرا. عدا ذلك لم أعد ألتقط صور للأماكن التي أزورها وأنشطتي اليومية. لا أعتقد بأن تصوير هذه الاشياء أهم من الإستمتاع بالوقت ونشر محتوى مفيد أكثر مع معلومات جديدة يستفيد منها الناس.

That’s why I love the flexibility of my work, and the fact that I can work at any time and anywhere. It gets tiring when you go out for a full day and return to remember posting on social media and so on. But one thing I minimized doing is taking photos. Whenever I find something interesting I immediately snatch either my iPhone or camera and take a photo of it. Otherwise, I don’t capture my daily activities and whereabout like I used to. I don’t think showing what I eat and drink is more important than enjoying the moment and posting interesting content.

لا أعلم لم ولكنني لا أحب أن أصور نفسي فيديو والتحدث. أنا لا أصور نفسي كثيرا من الأساس ولكنني أحضر محتوى جميل و جديد للجميع لذا سأضطر أن أسجل نفسي لشرح المحتوى بشكل أفضل والتعريف بنفسي أكثر. أنا أؤمن بأنه لو نركز قليلا فيما نريده ولو قليلا نستطيع أن ننجز الكثير. خلال السنوات الأخيرة بتنا نجري وراء الشكليات والمظاهر أكثر من أي وقت مضى. وكل هذا ليتم مديحنا بشكل جميل ولكننا قليلا ما ندرك بأنه لو إنشغلنا بأنفسنا من الداخل، جمالنا سينعكس خارجيا بشكل ملحوظ.

I don’t know why but I fail to record myself both voice and sound when I’m out. I’m not used to recording myself heavily in the first place. But since I’ve been preparing for a new and amazing content to everyone, I will do so from now on. I highly believe that if we focus our attention even for a little, we can create wonders. For the last few years we chased after looks perhaps just to be praised that we are beautiful but little do we know that if we work on our innersoles, our real beauty will come out.

اللباس الجميل أمر جيد للغاية ولكن لو نتدارك أنفسنا من الداخل سيكون أمرا غاية في الروعة. وذلك لأن الجمال الداخلي وإنعكاس للجمال الخارجي. لو يتم الإهتمام بأحدهم دون الآخر سيؤدي إلى خلل يتم إنتباه الآخرين من خلاله. نحن نتجاهل هذه الأمور في أحيان كثيرة ولكن يوما ما، نجبر بأن نلاحظ. وملاحظة هذه الأشياء يأتي بطرق مختلفة على حسب شخصياتنا ونمط حياتنا. ألم تلاحظ في أوقات كثيرة بأنك تتمنى الحصول على شيء معين ولكنه لا تحصل عليه بسهوله؟ أو الأمور لا تسير وفقا لما تريد؟ لم حصل معي هكذا؟ عندها، نحتاج بأن نتدارك هذه الأمور ونلاحظ نمط الحياة التي نعيشها وكيف يسير. هل يسير وفقا لما نريد؟ هل نحن نعيش الحياة التي لاطالما تمنينا العيش بها؟ أم لا؟

Wearing nice clothes is good, but if we take care of our innersoles it would be perfect. For both inner and outer beauty compliment each other. If you take care of one without the other there definitely create an imbalance that many people will notice. A lot of times we disregard these things but one day we’re forced to notice them. And noticing them comes out in different forms depending on our personalities and lifestyle. When you wish for something badly and doesn’t happen to you, or when things constantly turn in a bad way, you got to ask yourself what’s happening? Why did it happen in such a way? We have to constantly reflect back on ourselves and lives. Observe the patterns that happen in your life. Are you living the life you want?

office

بالإضافة الى ذلك، إن كنت تريد تغيير حياتك للأفضل بشكل جدي العديد من الفرص ستتاح لك. ممكن تجذب بعض الفوضى إلى حياتك في البداية ولكن كلما ازدادت معرفتك بماذا يتوجب عليك فعله ستتخطى كل هذه الظروف الصعبه بأقل ضرر. في بعض الأحيان، خاصة عندما يتعود عليك ممن حولك يصعب عليهم تقبل هذا التغيير الذي تود فعله في حياتك. حتى وإن لم تفصح بهذه النية لأحد سينتبهون شعوريا أو لا شعوريا والخلاصة بأن بعضهم يحتاج بعض الوقت للتعود على هذا التغيير. لا تقلق هذا كله جزء من التغيير الذي تود فعله.

Also, if you’re so serious about changing your life to the best and living almost the way you want, a lot of things will be lined in front of you. Perhaps a little bit of a chaos will occur at the beginning  but if you’re smart enough you will overcome these circumstances with the least bit of damage. Sometimes when people around you got used to having you the way you are by their side and you decide to change, even if you don’t tell them, some of them may sense the change in you and probably get mad or something. It’s all right. Just know that these are parts of the change you wanted to make.

ما أكتبه في هذه المقالة ليس مختلفا فحسب، بل كأنه لغز. لكن مع مرور الوقت سأحاول أن أشرح كل شيء بالتفصيل خصوصا بما أعنيه في العيش في حياة أفضل كالحياة التي أعيشها حاليا.

What I’m writing about this time is not only different but it kind of like a puzzle. But with time I promise to explain as much as I can for you to understand and live a better life like I do.

كثير مما نخطط له لا يتم بالطريقة التي نريد. ولكن في اوقات كثيرة نحظى بفرص أفضل بكثير مما نتمناه أو ندركه. وهذا أحد أسباب عدم تحقيق ما نريد. ليس بالضروره اننا لم نخطط بشكل جيد أو بشكل خاطئ.

Much of what we have in mind don’t go as planned. But sometimes, there are better opportunities than what we originally set to ourselves. So that can be a reason why sometimes things don’t go our way. It’s not necessarily that we didn’t plan enough. And neither that we did the wrong way.

شيء آخر يساعد في البداية هو أن نرى الجوانب الجيدة ،و السيئة في كل شيء امامنا وأن لا نقارن حياتنا بحياة إنسان آخر. معظم ما نراه هو الجانب الجيد ولكننا لا نعلم شيء عن الجانب السيء من هذه الأمور. لذا تذكر جيدا أنه عندما تريد أن تقرر عليك إدراك جميع الجوانب المحيطه بالشيء. وهذا يساعدك على إجابة أسئلة محورية ومهمة مثل “هل هذا الشيء يستحق العناء؟” و”هل هذا الأمر جيد بالنسبة لي؟”. لسنا دائما بحاجة لإنسان أن يعلمنا و يلقنا حرفيا أين نذهب و ماذا نفعل. استشارة إنسان مختص امر جيد ولكن عندنا تكون نظرتك الاولية واضحة وتعرف ماذا تريد سيكون عندك قرار مبدئي لما تريد فعله قبل إستشارة أي انسان.

The other thing that truly helps as a first step towards living a better life, is looking at both good and bad sides of things as well as not comparing yourself to others’ lives. Most of what we see is the good side of things whereas we don’t know about the other side. So remember to think about both sides before making a decision. And this alone helps in answering a major question which is ‘Is it worth trying?’, and ‘Is it the good thing for me?’. We don’t always need a person to tell us where to go and what to do. Even so, it helps when you have some sort of initial decision before asking for a second opinion.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s